تبلیغات
آموزش بازاریابی شبکه ای و کسب درآمد
Rss
Logo
نظرسنجی
آمار بازدید
کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :
  • تاریخ : جمعه 14 مهر 1391, 05:00 ب.ظ
دسته بندی : بازاریابی شبکه ای چیست ؟! ,

 

توضیح مختصر درباره بازاریابی شبکه ای

 

 

این نوع بازاریابی بصورت امروزی از بیش از یک دهه پیش آغاز شده و روند رو به رشدی داشته که البته به دلیل سواستفاده هایی که از طرف بعضی سود جویان در این نوع بازاریابی بوجود آمده معنی و قابلیت استفاده صحیح آن در کشور تقریبا منفی  می باشد در حالی که در صورت مدیریت صحیح و هدایت درست و ارائه خدمات و محصولات مناسب می تواند از قویترین شکل های بازاریابی باشد.

 

 


 
 
سازمان های بسیاری آگاهانه و یا نا آگاهانه از روش نا صحیح این نوع بازاریابی استفاده کردند و بدلیل عدم مدیریت صحیح و برنامه ریزی و توجه به فرهنگ جامعه ( تحقیقات بازاریابی ) نتیجه ای جز شکست را تجربه نکردند.

 
 
اما امید می رود در آینده ای نه چندان دور برنامه ای مدون با راه کارهایی مناسب و مفید ارئه گردد تا بتوان از این نوع بازاریابی که در نوع خود می تواند بسیار مفید و ارزشمند باشد استفاده کرد.

 
به تازگی با خبر شدیم که دولت به فکر راه کاری برای ایجاد فضای مناسبی جهت فعالیت بازاریابان در این نوع بازاریابی نیز می باشد.

 
صحبت در مورد این نوع بازاریابی بسیار است و نقاط قوت و ضعف بسیاری وجود دارد که در حال بررسی و تحقیق است.

 
نکته مهم این است که کیفیت در بازاریابی شبکه ای باید در ذات آن نهفته باشد و با پر و بال دادن ظاهری و استفاده از مواردی که باعث جذابیت می شود نمی تواند این تجارت را حفظ کند.
 
 
در بسیاری از موارد کمبود های موجود در بازاریابی شبکه ای با استفاده از جذابیت های ظاهری در آموزش پوشانده می شوند و همین موضوع باعث می شود که در کوتاه مدت یا میان مدت مشکلات عدیده ای پدیدار گردد.


 
 
 
بسیاری از شرکت ها و طرح های بازاریابی شبکه ای که ما شاهد فعالیت آنها بوده ایم حتی در صورتی که منع قانونی برای فعالیت آنها وجود نداشت، بعد از گذشت مدتی دچار مشکلات بسیاری می شدند.



نوع و کیفیت یک طرح بازاریابی شبکه ای بیشترین تاثیر را در شکل گیری خلق و خو و رفتار های مشاوران و توزیع کنندگانش دارد، بدان معنا که شما با مشاهده رفتار و خصوصیات توزیع کنندگان یک شرکت می توانید به سطح کیفی طرح بازاریایی شبکه ای آن پی ببرید.
 
 


خوشبختانه بعد از سالها بررسی و تحقیق در این زمینه از طریق کارشناسان و مسئولین و همچنین پیگیری اقشار مختلف طرح بازاریابی بیش از ده ها شرکت توسط تیمی متشکل از چند دستگاه نظارتی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا در اواخر سال 1390 4 شرکت موفق به دریافت مجوز بازاریابی شبکه ای شدند.
 
 

 
با توجه به معیارهای در نظر گرفته شده توسط وزارت بازرگانی و همچنین بررسی پلان های این شرکت ها توسط تیم متخصص (حسابداری و نرم افزاری) انتظار می رود که فعالیت این شرکتها که تعداد انها رو به افزایش است در چهارچوبی قانونمند و اصولی باشد.
 
 
 

با توجه به دریافت مجوز 2 شرکت دیگر برای فعالیت بازاریابی شبکه ای و وعده مسئولان برای مجوزهای بیشتر، کلیه افرادی که مشتاق برای حضور و فعالیت در هر کدام از این شرکت ها هستند می بایست هوشمندانه و هوشیارانه نسبت به انتخاب بهترین گزینه اقدام نمایند و سازمان خود را به نحوی مطلوب و مناسب هدایت و راهبری کنند.
 
برچسب ها : توضیح درباره بازاریابی شبکه ای , آموزش بازاریابی شبکه ای ,

صفحات سایت